חופשה מרעננת סביב הכנרת

אסתי חדד Comments Off on חופשה מרעננת סביב הכנרת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתב וצילם: קובי פינקלר

החופש הגדול החל ואגם המים הגדול של ישראל מהווה אטרקציה מעניינת לכולם.
במיוחד השנה, כשהכנרת עלתה בשניים וחצי מטרים! וקו המים קרוב יותר קרוב מאי פעם.. בשנים האחרונות.

תרנו אחרי אתרי לינה, המתאימים הן לימי החול והן לשבת באזור הכנרת. הוספנו לכך אתרי מים ופעילות לילדים וקיבלנו חויה מושלמת.

כפר הנופש מעגן

לחופה הדרומי של הכנרת, בלב שדות רחבים ונוף פסטוראלי יפיפה של עמק הירדן, שוכן לו כפר הנופש "מעגן עדן". אווירת כפר ירוקה ומרגיעה, שבילים קסומים המובילים לפינות חמד שלוות, דשאים רחבי ידיים ועצי אקליפטוס עתיקים, מקבלים את פני הנופש במקום.

'על המפה' עם קובי פינקלר – כפר הנופש 'מעגן':

ערש ההתיישבות. שבילים פסטורליים מובילים אתכם בין פינות חמד קסומות ומטופחות באוירה כפרית מרגיעה ונינוחה. מסביב, מדשאות נרחבות ואקליפטוסים עתיקים.

"זה לא עוד "כפר נופש" מסביר עלי קדם מנהל השיווק של המקום (נגן אקורדיון ופסנתר בשעות הפנאי המעטות שלו) "כאלו יש רבים לחופי הכנרת". זו פשוט חוויה בפני עצמה.

"מעגן עדן" – זה לא עוד כפר נופש

ואכן זה כך. לראות את העצים הטובלים בירוק, להביט ולנוח על המדשאות העוטות ירוק גם באמצע הקיץ החם והלוהט ולדעת שמישהו משקיע כאן.
עשרות פועלי ניקיון, גננים ואנשי צוות מתרוצצים בחום רק כדי שלנו- האורחים תהיה חופשה מושלמת.

יחידות האירוח החדשות מותאמות לזוגות ומשפחות ופזורות במקום. מכל חלון נשקף נוף מרהיב של הכירת, הרי הגולן והגליל. "מעגן עדן" מציעה דירות נופש מרווחות ומעוצבות, מתאימות לאירוח משפחות עם 2-3 ילדים. כשדירות הנופש בנויות בקומפלקס ארכיטקטוני יפיפייה.

יש מהן על קו המים (ועולות מעט יותר..) יש מהן בבנין דו קומתי, שגם לו יתרונות.. והמכנה המשותף: כולם מקבלים את אותו השירות. בריכה גדולה, חוף ים נקי וצלול, ארוחת בוקר עריבה (בסגנון קיבוץ) והמון פעילויות.

חוף ים נקי וצלול שגבה החורף ב2.5 מטרים

חשוב לא פחות. המקום נגיש לכל אתרי האטרקציות באזור. כמה דקות נסיעה ואתם בחמת גדר, נסיעה קצרה ותוכלו לשוט על הירדן ברוב רוי (בסירות קאנו) או באבו קייאק, וגם אם נפשכם חשקה בטיול קצר ברמת הגולן המקום קרוב עד למאוד. 04-6654400

סירות ה'קאנו' של רוב רוי, יש גם קייאקים

נופש במלון קיבוץ לביא

לא הרחק מאגם הכנרת ומצומת גולני, ממוקם מלון קיבוץ לביא. ההיסטוריה מדברת כאן בעד עצמה.

כבר בתלמוד אנו מוצאים את מיקומו המיוחד של מלון קיבוץ לביא בדמות פונדקא דלביא, או דלוי – כפי שמוזכר בירושלמי שקלים פ"ז, נ', ע"ג ברכות ז', י"א, ע"ג.

פונדקא דלביא

ההיסטוריה היהודית ניבטת במלון מכל עבר. ברצפת הפסיפס המהודרת, בעיצוב חדרי המלון, אפילו הלובי, שבו שילוט ברוח ימי העבר והאולמות במלון כולם באוירה של ארץ ישראל ושבעת המינים שנשתבחה בהם. לא בכדי " ארץ חיטה ושעורה.." הם חלק מאולמות הכינוס, האוכל ולעיתים גם התפילות באם יש משפחות החפצות בכך.

'על המפה' עם קובי פינקלר – מלון 'לביא':

מלון לביא נמצא בטבורו של הקבוץ הדתי לביא, ומהווה חלק בלתי נפרד ממנו. הקיבוץ נוסד בשנת תש"ט (1949) ע"י חברי תנועת בני עקיבא מאנגליה והוא בנחלתו ההיסטורית של שבט נפתלי בגליל המזרחי, סמוך למתלול אל בקעת הכינרת במרחק של 10 דקות נסיעה מטבריה, בגובה 313 מ' מעל פני הים.

מלון 'לביא' – בגובה 313 מ' מעל פני הים

גם מנהל המלון היום – יצחק, שחזר לנהלו אחרי שכבר סיים פרק ארוך אחד בחייו בניהול המלון הוא מהאנשים של פעם. איכפת לו מכל דבר שקורה שם. הוא בודק, מתייעץ ומנחה.

האויר (והאוירה..) שם מצויינים. מי שמאד סובל מחומה של בקעת הכנרת וחפץ בכל אופן להיות קרוב לכנרת באוירה דתית עם כשרות מהודרת, מלון קיבוץ לביא נותן לו את כל מגוון האפשרויות.

מסלולי טיול רבים יש בסביבה, תוכלו למצוא הן סיור מאורגן לרפת, לתצפית על קרני חיטין, לנגריה וסתם סביב לקיבוץ, שבו אורח החיים לא השתנה בעשרות השנים האחרונות.

מסלול טיול יפה בשבת הוא לגן שבעת המינים ופינות הטבע סביב לו. יופי של מקום. ו.. רגע. לא שכחנו את הבריכה הנפרדת והמרהיבה, את האוכל המשובח, את המאפים המדיפים ריח לכל עבר ואת הצוות.

אויר ואוירה מצוינים ומדשאות מוריקות

אז נפרט:
בקיבוץ ולרשות אורחי המלון עומדת בריכה נפרדת גדולה ומרווחת. תענוג גם לשחות, גם לשבת בדשא בחוץ וגם ליהנות מאוירה נעימה וקרירה.

ואחרי הבריכה צריך לאכול. התפריט בטעמים מסורתיים מדוייקים, כשמגישים בשבת את האוכל זה לא דומה לשום דבר אחר. יש המון אנשי צוות, כולם שומרי מצוות ואתה מרגיש בבית. אז אחרי כל זאת מי בכלל רוצה לצאת מהמלון?

אז אל תתעצלו. סעו גם לאתרים מסביב כי אפשר גם וגם. גם מזה לקחו וגם מזה אל תעזבו.

לובי מפואר ורצפת פסיפס אומנותית

עוד בסביבה:
מתוקאיה

סדנת בצק הסוכר של איה סגל (כשר למהדרין בד"צ) הינה ביקור חווייתי מתוק ועשיר בטעם ובניחוח: סדנאות יצירה בבצק סוכר ריחני וטעים לילדים. אז כשבחוץ לוהט, אתם מוזמנים לקיץ ממוזג, מרענן וססגוני במיוחד במתוקאיה. ההורים מוזמנים לקחת חלק בסדנאות ללא תוספת תשלום, או ליצור בעצמם סדנא או ליהנות מקפה משובח וקינוחים מרעננים.

סדנאות מתוקאיה מתקיימות בכל ימי החופש הגדול. המוצרים בסדנאות מתוקאיה בהכשר בד"צ.
ניתן להתחיל סדנא כל היום עד שעה לפני הסגירה, אין צורך לתאם מראש פשוט תגיעו (לקבוצות יש לתאם)
מחיר סדנא 43 ש"ח, הורים ומלווים ללא תוספת תשלום. משך הפעילות כשעה.
04-6775422 052-8197190
www.metukaya.co.il

ג'ונגל-כיף בבית זרע

מגוון בעלי חיים נדיר מכל העולם: נחשים, ציפורים, דורבנים, חוטמנים, צבי ענק, תוכים מדברים ולהקת קופי סנאי המשתלבים בגן הטרופי. גולת הכותרת מבחינתי הקופים הקטנים הנתלים על כל חלקה טובה בגופינו. 04-6775063

חורשת האקליפטוס

פונים לפי השלט "אתר ירדנית" ממערב לצמח ומגיעים לבית מאבני בזלת בן שתי קומות. זהו "בית המוטור". הבית נבנה בשנת 1910 על ידי המשרד הארץ ישראלי ואחסן את המשאבה הראשונה ששאבה מים מהכנרת.

משם, נמשיך עם סימון השביל עד ל"קבר בובה", הפרדה המיתולוגית של אנשי העמק כפי שנחרט על ציון קברה.

נמשיך על דרך עפר ומיד נגיע לחורשת אקליפטוס יפה. סמוך לנקודה זו ניתן לראות את המוביל המלוח נשפך אל ערוץ הירדן. נחזור לרכב. נוסעים עד לצומת פוריה ומשם דרך כק"מ עד למושבה כנרת. סיור בחווה המנוהלת בידי אנשי המועצה לשימור אתרים נותן הסבר ותחושה לימים ההם.

מנקודה זו ניתן לראות את המוביל המלוח נשפך אל ערוץ הירדן

קפיצה קטנה של כמאה מטרים ואנו בפתחו של בית הקברות המפורסם של כנרת.

"בליל שבת בתשע בערב, כשהכל מסביב שקט, נשמעים היטב קולות הויכוח של בכירי תנועת העבודה שנחים כאן באדמה מנוחת עולמים" מספר בחיוך עמירם, המדריך המיתולוגי של האזור. סיור יחד עמו בבית העלמין הזה ליד קבריהם של מייסד המוסד שאול אביגור, בנו גור שנפל בדמי ימיו בהגנה על סג'רה, הוא סיור מיוחד ומרגש. 050-7279234

המדריך המיתולוגי של בית העלמין



0 תגובות